Projektowanie logo dla sklepu internetowego – Omówienie i koszt

Pierwsze wrażenie zrobisz tylko raz – takie mamy hasło w RocketLogo.pl – Dlaczego? O tym dowiesz się poniżej.

Stworzenie logotypu dla sklepu internetowego jest kluczowym wyzwaniem jakie stoi przed właścicielem sklepu internetowego podczas zakładania swojej firmy i uruchamiania swojego sklepu. Zaprojektowanie profesjonalnego logo dla swojej firmy jest kluczowym czynnikiem który sprawia że Twoja marka będzie postrzegana jako profesjonalna firma która chce dostarczać produkty najwyżej jakości przy najlepszej możliwej cenie na rynku. Dlatego też niezwykle istotnym faktem jest pierwsze wrażenie jakie zrobisz na swoim Kliencie. Pamiętaj że pierwsze wrażenie zrobisz tylko raz! Dlatego tak ważne jest aby Twój sklep internetowy posiadał profesjonalnie zaprojektowany logotyp który jest wyjątkową identyfikacją wizualną Twojej marki.

Wszak większość ludzi jest wzrokowcami i zapamiętują pewne elementy oraz bodźce. Dlatego podczas tworzenia logotypu dla sklepu internetowego należy zwrócić szczególną uwagę na poniższe elementy:

Profesjonalizm

Logo Twojego sklepu internetowego będzie przedstawiało to jaka jest Twoja marka. Logotyp Twojego sklepu internetowego powinien wzbudzać profesjonalizm wśród potencjalnych Klientów. W końcu każdy chce być profesjonalnie obsługiwany i dokonywać zakupów tylko u profesjonalistów – i właśnie w takich sklepach Klienci kupują! Dlatego tak ważne jest aby Twój logotyp był zaprojektowany profesjonalnie przez specjalistów z tej dziedziny czyli grafików i marketerów. Nie pozwól aby Twoja marka nie była profesjonalna. Jednym z najgorszych pomysłów jest stworzenie swojego logo w paintcie albo przez darmowe programy – większość Klientów zobaczy że Twój sklep nie jest profesjonalny. A to wszystko sprowadza się do tego że taki Klient nie dokona zakupu. Innymi słowy profesjonalizm równa się sprzedaż!

Zaufanie

Logo Twojego sklepu internetowego musi wzbudzać od razu u Klienta zaufanie. Jak to osiągnąć? Przede wszystkim logotyp musi być zaprojektowany zgodnie z panującymi standardami jakie panują przy projektowaniu logo. Logo powinno być stworzone przez profesjonalnych grafików którzy posiadają kompetencje i wiedzę która pozwala tworzyć projekty na wysokim poziomie. Jeżeli logotyp jest stworzony przez amatora lub jak wyżej wymieniliśmy np: w paincie – Klient od razu widzi fakt że firma nie przyłożyła się do tak elementarnej rzeczy jak profesjonalne logo firmy – co uświadamia Klienta w przekonaniu że Twoja firma nie jest godna zaufania.

Gra kolorów

Równie istotnym elementem w profesjonalnych logo są kolory. Kolory użyte w Twoim logo powinny być wynikową branży w jakiej znajduje się Twój sklep internetowy, usług jakie świadczysz lub produktów jakie sprzedajesz. Kolorystyka powinna być również zgodna z Teorią Kolorów którą dobiera się odpowiednio do potrzeb danej marki, pamiętaj że kolory mają swoje działanie i istotny jest właściwy dobór kolorów. Na przykład kolor niebieski i pochodne wzbudzają zaufanie, a na przykład kolor czerwony wzbudza apetyt, pobudza organizm, wzmaga wrażenia i odbiór.

Równie ważne jest aby unikać nieodpowiednich kolorów w logo do danej branży. Przykładowo źle będzie wyglądać kolor różowy dla kancelarii prawniczej jak i źle będzie prezentował się sklep internetowy z zabawkami w odcieniach czerni.

Ponadczasowość i prostota

Kluczową kwestią jest również to aby logo było stosunkowo proste i ponadczasowe oraz jednocześnie wpisywało się w trendy i obecne czasy. Dzięki takiemu zabiegowi logo starczy na wiele lat i nie będzie potrzebny rebranding po krótkim okresie od jego stworzenia. Najlepiej aby Twoje logo przetrwało próbę czasu – wtedy wiadomo że logo jest najwyższej klasy!

Budżet / Cena za logo dla sklepu internetowego

Ostatnim i jakże kluczowym elementem jest także cena logo. Profesjonalnego logo dla sklepu internetowego na najwyższym poziomie nie otrzymasz za darmo lub za przysłowiowe sto złotych. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnym logo dla Twojego sklepu internetowego i zleceniu go profesjonalistą musisz liczyć się z wydatkiem na poziomie 600-2000 zł. Pomyśl jednak o tym że jest to bardzo niski koszt jak na stworzenie jednego z najbardziej ważnych elementów Twojego biznesu, a jednocześnie jego najważniejszej wizytówki czyli logo! W wizerunek i najważniejszą wizytówkę Twojej firmy warto zainwestować ponieważ ta inwestycja zwróci się szybko i starczy na wiele lat.

Jeżeli chcesz poznać naszą dokładną ofertę oraz cenę za logo dla Twojej firmy wejdź na RocketLogo.pl